Hogyan fejlesszük gyermekünket mesékkel?

Fejlesztő mesék

Fejlesztő mesék

Hogyan tanítsuk gyermekünket döntést hozni?

2016. május 18. - Sebestyén Nikolett

Amikor én voltam kisgyerek, nekem mindig megmondták, hogy mit kell tennem és hogyan. Ez akkor nem feltétlenül volt rossz, csak már kamasz- és felnőtt koromban éreztem hátrányát, ugyanis igencsak megszenvedtem az egyes döntéshelyzeteket, kínkeservesen nyögtem ki magamból egy-egy döntést. Egyszerűen nem tanultam meg önállóan dönteni.

A most 7 éves Marci fiamat egész pici kora óta kérdezgetjük. Mindenfélével kapcsolatban, szinte mindegy, hogy miről, csak legyen két válaszlehetőség. Hogy milyen zoknit akar felvenni, kéket, vagy zöldet. Hogy mit játsszunk inkább, legot, vagy kirakót. Hogy mivel menne szívesebben, biciklivel, vagy rollerrel, stb.

És az eredmény? El tudja dönteni, mit akar. Például meg tudja mondani, mit szeretne sportolni, úszna, vagy inkább judozna. Természetesen el kell köteleznie magát amellett, amelyiket választja, de a döntést ő hozhatja meg, miután mindkettőt kipróbálta. Így megtanul dönteni, felvállalni a döntését, ami a későbbiekben nagyon nagy hasznára lesz.

A gyerekek pontosan tudják, mit akarnak. Azután elkezdjük nekik megmondani, mit kell csinálniuk, és már nincs szükségük arra, hogy gondolkodjanak.


img_0038.JPG

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fejlesztomesek.blog.hu/api/trackback/id/tr88729172

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása